1 week in France ! 🏡

13 december 2022 - Vias, Frankrijk

Bonjour bonjour! 🥐❤️

Time flies! Alweer 1 week in Frankrijk en heeeul veel indrukken verder.

Dinsdag om 04:00 vertrokken vanuit Nuenen met mam, fijn om met zijn 2e te rijden. De rit ging super goed en volgens schema, we waren al om 16:45 in Vias! ( Uiteraard onderweg al het echte Franse gevoel, tankstations met wc's zonder bril ! ) 👀🚽

Vertrekken vanuit Nuenen!Vertrekken vanuit Nuenen! Tja. Bestemming bereikt!

Suuuuper fijn om Valentin eindelijk weer te zien na bijna 1,5 maand weg van elkaar!🥰

Mam bleef nog t/m donderdag, super fijn om samen de buurt te verkennen terwijl Valentin aan het werk was. Woensdag van Vias (waar we momenteel wonen), naar Agde en via de strandweg naar Sète gereden. De hele ochtend en middag onderweg geweest en deze plaatsjes bezocht. In Sète geluncht met uiteraard WIJN! Eindelijk een goed excuus om wijn te drinken in de middag op een doordeweekse dag 😏🍷. De middag afgesloten met een bezoek aan de MEGA maar dan ook echt MEGA grote supermarkt in Agde, zo'n kleine 10 minuten van ons appartementje af. Je kan een heel dag uitje hiervan maken, heel overweldigend 🥵.  'S avonds met zijn 3e uiteten in de stad Béziers, iets zuidelijker van Vias, en een tentoonstelling met kerstverlichting bezocht in het centrum van deze stad 🎄. Na deze dag en ook niet te vergeten de lange rit van dinsdag, helemaal bek af!

Kaart, Béziers, Vias, Agde, Sète.Koffie tijd in AgdeKoffie in AgdeAgdeHet strand richting Sète.SèteLunch & WIJN BéziersBéziersBéziersBéziersBéziersBéziers

Donderdag vloog mam weer terug naar huis vanaf airport Montpellier. In de ochtend zijn we vertrokken naar Montpellier en hebben we de taalschool LSF bezocht, hier start mijn intensieve taalcursus 2 januari. We hebben wat rond gelopen in het centrum van de stad en wat gegeten. Het verkeer hier: Oh my god. Niet te vergelijken met Eindhoven of Tilly 😅. Kleine straatjes, veel verkeer, super grote rotondes waar iedereen kris kras door elkaar rijd, helling trekken like hell ! Alleen het auto rijden hier was al een uitdaging, maar we hebben t overleefd, zonder ongelukken. (Hopen dat dit zo blijft)

Mam afzetten op het vliegveld was toch wel eventjes slikken 😬. Een besef momentje dat het nu echt gaat beginnen en ik het 'alleen' moet doen. Tot nu toe denk ik overal waar we komen en bij alles wat ik zie, oké gaat dit het worden, waar moet ik gaan werken, als ik maar wat sociale contacten opbouw en een leven überhaupt, hoe dan?! etc etc etc.. Even allemaal loslaten, stap voor stap verder en dan komt t goed!

Nu heel het weekend de tijd gehad om alles uit te pakken, in te richten in huis en de buurt samen met Valentin te verkennen. Heerlijk weekendje gehad, met zon 🌞! Wel frisjes, maar lang niet zo koud als in Nederland (mis ik nog niks aan). Zaterdag rond gereden in de buurt en gekeken welke plaatsjes we leuk vinden om een huisje te zoeken, we willen uiteindelijk echt iets met een tuin, garage en meerdere slaapkamers. Maar voor nu zitten we hier dikke prima! In de avond met collega's van Val, voetbal gekeken in een bar met natuurlijk een klein feestje, omdat Frankrijk door is naar de halve finale 🇫🇷. Zondag heeeul de dag films gekeken, een echte luie zondag, maar zuuu fijn!

Together at home ❤️Cap d'Agde (plage)Cap d'AgdeLunch in MarseillanWK Frankrijk - EngelandOns appartementje!Ons appartementje!

Nu na het weekend gaat Val voor 3-4 dagen naar Italië voor werk, hij vertrekt vandaag en zal vrijdag ergens weer terug komen (een beetje sad en lonely gevoel 🥲). Wat ik ga doen? School stuff, wandelingen maken, naar de supermarkt, het shopping centrum en wat dingen uitzoeken om te gaan sporten. We hebben al een super mooie tennis club gezien, er zit een yoga studio in de straat, nu nog op zoek naar een gym. Zo hopelijk stap voor stap weer een wat eigen leven creëren hier. En ofcourse chillen en genieten van het ook even helemaal niets hoeven doen!

Zoooo, dit was dan mijn eerste verhaaltje van de afgelopen week. Echt super veel indrukken en de grootste les: loslaten, niet teveel nadenken en alle stap voor stap. Tot nu toe is het nog steeds leuk en zijn super blij weer samen te zijn en we gaan er vanuit dat dit natuurlijk zo blijft! Ik heb geen idee wanneer mijn volgende verhaal hier gaat zijn en ben er nog niet achter of dit een tijdelijk impulsief idee is of langere termijn (het schrijven dan hè!), maar we gaan het zien!😉

Voor nu: oui oui merci voor het lezen & au revoir, a bientôt! ❤️✨🇫🇷

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elsbeth Roks:
    13 december 2022
    Au revoir!! Voel me een klein beetje jaloers als ik je verhaal lees! Had vroeger ook naar Frankrijk willen gaan voor een jaar🥲. Dus extra leuk om jou ervaringen te lezen… doei 👋
  2. Evi Daris:
    13 december 2022
    Leuk om te lezen!! Straks kan ik alles vertellen over de omgeving hier en het Franse leven 😉
  3. Mam:
    13 december 2022
    Super leuk verhaal 👍gaat goed komen hoor idd stap voor stap 🥰
    Ik vind het ook moeilijk hoor nu ik weet dat je er echt alleen bent zonder Valentin 😬maar komt goed ❤️
  4. Evi Daris:
    Komt goeeeed! Over een week zeggen we : Wat goeeeeed 😉❤️
  5. Juliëtte:
    13 december 2022
    Heel fijn om jou (jullie) hierzo 🇫🇷een beetje te kunnen volgen, je hoort tenslotte ook in mijn
    ( ons) 😁🥰leventje ❣️
    Groetjes van de 3 Hurkjes 💋
  6. Evi Daris:
    Lief!! ❤️🥰
  7. Lian Bosmans:
    13 december 2022
    Wat een mooie foto’s, en wat heb je al veel bekende plaatsen bezocht (waar wij ook zijn geweest ), heel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat daar in het verre Frankrijk groetjes van ons 😘
  8. Evi Daris:
    16 december 2022
    Jaa het is hier wel allemaal wat meer uitgestorven hoor dan in de zomer waarschijnlijk! Maar nog steeds mooi 😊
  9. Rene kempenaar:
    14 december 2022
    Leuk Evi we gaan je volgen en zijn erg benieuwd hoe het met jullie gaat daar 👍groetjes uit Valkenswaard
  10. Evi Daris:
    16 december 2022